Pask klinowy uszkodził rozrząd,głowicę...może cos jeszcze!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kurrarras
    Classic
    • 2011
    • 6

    Pask klinowy uszkodził rozrząd,głowicę...może cos jeszcze!

    Zamieszczone przez mobi65
    moga byc szczotki moze byc tez komutaror wirnika zjechany
    Chodzi o pierścienie ślizgowe.
    Ja miałem tak że wyjeżdżając od znajomych na chwilę zapaliła się kontrolka ładowania, ale jak przyśpieszyłem to zgasła. Po kilkunastu kilometrach niestety zapaliła się na dobre. Okazało się że pierścienie ślizgowe do wymiany (jeden był strasznie wyorany).
    Spróbuj zdjąć osłonę z tyłu altka (nie pamiętam czy przykręcona nakrętkami, czy śrubami).
    Jak zdejmiesz pojawi się regulator napięcia mocowany na trzy śruby. Wymontuj go, będziesz sam mógł ocenić stan pierścieni ślizgowych na wałku i szczotek na regulatorze. Ja za naprawę dałem 290zł bez faktury (założone nowe pierścienie, łożyska i dodatkowo oczyszczone oraz zabezpieczone uzwojenie stojana). Teraz lux śmiga.
    Dodatkowo możesz sprawdzić stan połączeń (czy nie zaśniedziałe) na przewodach wychodzących z altka. Jęśli winny będzie regulator to na luzie sam dasz redę wymienić.
  • simnus
    Classic
    • 2010
    • 10

    #2
    Pask klinowy uszkodził rozrząd,głowicę...może cos jeszcze!

    Witam,
    wystrzeliła mi w kosmos uszczelka filtru paliwa, ropa oblała pasek klinowy co doprowadziło do jego wystrzelenia również w kosmos, który to zaingerował w rozrząd wkręcając się w niego. Skutkiem tego wszystkiego jest uszkodzona głowica oraz może coś jeszcze.
    To jest tłumaczenie ASO.
    Wszystko toczy się o to kto pokryje koszty, gdyż auto ma dziś najechane 130 000 km (jest już po gwarancji). Wiadomo mi, że serwis wymienia rozrząd pomiędzy 90 000 a 120 000. Dodam tylko że wg. programu Long live (jakoś tak) na przebieg 105 000 tego mi nie zrobiono.
    Trochę to zagmatwane, lecz mam pytanie. Co myślicie czy mam szansę dochodzić swego???

    Ps. Jeśli rozrząd jest zabudowany to jak pasek klinowy może wkręcić się niego ?

    Proszę o wyrozumiałość, gdyż nie znam się na silnikach. Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Spytam kolegi, który zajmuje się u nas gwarancjami.
      Co do uszkodzeń, to jeśli pogieło zawory to głowica do zrobienia , nowy rozrząd i będzie hulać. Tyle na szybko.
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • rss
        L&K
        • 2009
        • 1098

        #4
        trudne zagadnienie poruszasz.
        jesli ASO wymienialo filtr paliwa (i feralna uszczelke) to masz szanse,
        bo albo dali kiepska uszczelke, albo nie dali, albo wymiane przeprowadzili na od***

        olej napedowy dziala na gume jak rozpuszczalnik - oslabil jej wytrzymalosc i .... bum.
        przy okazji pewnie oslona rozrzadu poszla w drzazgi a dalej juz rzeznia.

        mysle ze o szczegolach powinienes pogadac z rzeczoznawca (najlepiej PZMot), mozesz tez skontaktowac sie z tvnturbo i przedstawic im problem, powinni pomoc. (program turbokamera czy jakos tak)...

        gorzej jesli tym filtrem i uszczelka bawil sie ktos inny
        kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
        _________________________________________
        Do sprzedania:
        komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
        zaciski do hamulcow 280mm.

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Jak moze wystrzelic uszczelka w filtrze paliwa, jak jedyne dwie uszczelki sa w takim trojniku, a ten mocowany jest na takie sprezynce, wiec najpierw ona by musiala wyleciec a dopiero potem cala reszta. Slabe to tlumaczenie.

          Bardziej prawdopodobne, ze urwal sie naprężacz do paska wielorowkowego i to spowodowalo wkrecenie sie paska w rozrzad (to tez jest ciekawe, bo niby tak jest ubudowa, ale ponoc tak sie czasem dzieje) i przy okazji uszkodzilo trójnik od filtra paliwa.

          Takie moje przemyslenia :roll:
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • b-bar01
            Elegance
            • 2007
            • 985
            • Octavia I (1U2)
            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

            #6
            Zamieszczone przez Maicroft
            Jak moze wystrzelic uszczelka w filtrze paliwa
            no właśnie..... jak :?:
            panowie z ASO kolegują sie z Horym Porterem i wierzą w czary.
            ja stawiam że było dokładnie odwrotnie:
            rozrząd sruuuu-> w pasek wielorowkowy, ten z kolei sruuu-> w filtr paliwa :evil:
            *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

            Komentarz

            • simnus
              Classic
              • 2010
              • 10

              #7
              Dzięki za pomoc.

              chyba skorzystam z pomocy rzeczoznawcy. Zobaczymy co powiedzą. Najpierw czekam jednak na kompletną diagnozę oraz wycenę sporządzoną przez ASO. Dzięki.

              [ Dodano: Sob 30 Sty, 10 15:52 ]
              b-bar01 też tak myślę chociaż jak ja to udowodnię kolegom z ASO. Dzięki

              Komentarz

              Pracuję...